Chwycić z półki w sklepie, zapłacić przy kasie, najlepiej samoobsługowej, schować do plecaka, zjeść przy okazji lub w trakcie przerwy w pracy – nie ma wątpliwości, że Polacy uwielbiają przekąski. Z czego to wynika? Są wygodne, tanie i w mig zaspokajają głód – nie tylko ten mniejszy. Nie dziwi więc, że popularność przekąsek, szczególnie mięsnych, od kilku lat sumiennie rośnie. Ale jak przewidują analitycy – to jeszcze nie koniec, bowiem ta kategoria ma duży potencjał rozwojowy.
Innowacje technologiczne i produktowe sprzyjają przekąskom
Pandemia COVID-19 spowolniła nieustanny wzrost popularności przekąsek mięsnych w naszym kraju (wynika to z mniejszej liczby spotkań towarzyskich) – to fakt. Faktem jest również, że przekąski mięsne w okresie pandemii były chętniej niż dotychczas spożywane w domu. To wynik konieczności łączenia pracy zdalnej, opieki nad dziećmi, realizacji obowiązków domowych – w takich warunkach możliwość sięgnięcia po pożywne, gotowe do spożycia przekąski jest sprzyjająca. – Konieczność pozostawania w domu, pracy zdalnej i nierzadko łączenia tych obowiązków z opieką nad dziećmi, powodowała, że konsumenci częściej sięgali po pożywne, wartościowe, nie wymagające podgrzania i gotowe do spożycia przekąski mięsne – komentowała sytuację dr Magdalena Kowalewska, analityk rynków food&agri w Banku BNP Paribas.
Jaka jest ulubiona przekąska mięsna Polaków?
Jak wspomnieliśmy wyżej, rynek przekąsek mięsnych rozwija się w szybki tempie. Na rynku dostępne są niezwykle popularne plasterki salami, suszona wołowina czy czipsy mięsne, ale to polskie kabanosy święcą triumfy. Nic dziwnego – kabanosy są łatwo dostępne, smaczne i występują w wielu smakach. Coraz większym uznaniem wśród Polaków cieszą się tzw. kabanosy międzynarodowe: francuskie, włoskie i argentyńskie, jednak to tradycyjne, polskie, zdobywają co roku najwięcej nabywców.
Polskie kabanosy za granicą?
Niesłabnący trend wyprowadzki za granicę, do Berlina, Londynu czy innych europejskich miast, “pociągnął” za sobą konieczność dostarczenia rodzimych produktów spożywczych Polakom, którzy osiedlili są poza granicami kraju. Polski sklep spożywczy internetowy dostarczający produkty rodakom mieszkającym poza krajem nie jest niczym dziwnym – to wręcz niezbędny element krajobrazu. A jak polski sklep, to i polskie przekąski mięsne, by Polacy mogli w każdym miejscu na świecie zjeść swoje ulubione kabanosy, czipsy mięsne czy plasterki salami.
Smacznego!