Teraz czytasz
Jak dbać o swoje nogi?
zdrowe nogi

Zdrowe oraz piękne nogi to swoistego rodzaju wizytówka każdej kobiety. Niestety nie każda pani może cieszyć się nogami bez żadnej skazy. Problemy ze stawami czy żylaki to wbrew pozorom bardzo powszechne przypadłości, z którymi musi borykać się wiele kobiet. W szczególności osoby, które prowadzą siedzący tryb życia, mogą mieć właśnie takie problemy. Jak z nimi walczyć?

Co warto wiedzieć o dolegliwościach nóg?

Problemy z nogami nasilają się przede wszystkim w okresie letnim oraz wiosennym. Właśnie wtedy pogoda zachęca nas, aby prezentować, a co za tym idzie, odsłaniać światu swoje nogi. Spędzając osiem godzin w dusznym biurze, na koniec dnia każdy z nas może mieć wrażenie, że jego nogi są bardzo opuchnięte, a żyły znacznie bardziej uwidocznione. Dlaczego tak się dzieje? Głównie dlatego, że za sprawą sił grawitacyjnych płyny ustrojowe w naszych nogach opadają, przez co pojawia się obrzęk. Taka sytuacja skutkuje uczuciem zmęczenia oraz ciężkości. W związku z tym należy skupić się na swoich nogach nie tylko ze względów estetycznych, a także zdrowotnych. Bardzo często problemy z żyłami są dziedziczne, dlatego walka z nimi jest naprawdę uciążliwa. Jak z tym walczyć. Oczywiście najważniejsza jest profilaktyka. Jak zatem zadbać o nogi?

Wygodne buty

Dobre buty to absolutna podstawa. Nie mówimy tutaj o samej garderobie, a bardziej o istotnych aspektach zdrowotnych. Nie możemy zapomnieć, że zbyt ciasne, czy po prostu niewygodne buty, nie pozwolą nam na odpowiednią swobodę ruchów. Noszenie takiego obuwia sprawi, że problem puchnięciem stóp będzie stale się powiększał. Przede wszystkim należy unikać wysokich obcasów. Przez nie nasze krążenie jest bardzo ograniczone, dlatego należy stawiać na nie tylko wtedy, gdy jest taka konieczność.

Aktywność fizyczna

Nic tak nie zaburza pracy naszego układu krwionośnego, jak brak odpowiedniej ilości ruchu. Właśnie dlatego należy przyłożyć szczególną uwagę do aktywności fizycznej. Takie czynności jak nordic walking, pływanie czy systematyczne spacerowanie znacznie usprawnią pracę każdego układu krwionośnego. Co więcej, każda osoba, która pracuje przy biurku, powinna co około 30 minut do godziny wstać na chwilę od biurka, poruszać swoimi nogami oraz pochodzić. W przeciwnym wypadku, to znaczy, gdy pracujemy na stojąco, warto usiąść na kilka minut oraz przeprowadzić proste ćwiczenia, których celem jest rozruszanie nóg. Nie możemy również nie wspomnieć, że odpoczynek z nogami uniesionymi w górze, to również bardzo dobra forma ćwiczeń.

Zobacz również
piękny uśmiech

Analiza diety

Mało kto wie, jednak niektóre składniki naszej diety także mogą mieć znaczący wpływ na częstą opuchliznę nóg. W przypadku, gdy zamienimy naszą dietą na nieco bardziej lekkostrawną, z pewnością zobaczymy pozytywne efekty. Co więcej, należy również zwrócić uwagę na to, czy w naszym jadłospisie nie znajduje się zbyt wiele produktów ze sporą zawartością soli. To ona wpływa na zatrzymywanie się wody w naszym organizmie. Nie możemy także zapomnieć, że każdy dorosły człowiek powinien pić 2 litry wody dziennie.W przypadku, gdy skurcze nóg pojawiają się także w czasie wysiłku fizycznego, czy upalnych dni, bardzo możliwe, że mamy do czynienia z niedoborem potasu. Taka przypadłość najczęściej spotyka osoby, które są na bardzo restrykcyjnych dietach odchudzających. Ludzie mający problem z pękaniem naczynek powinni również systematycznie przyjmować witaminę C.

Zespół niespokojnych nóg czy żylaki to jedynie góra lodowa tego, z czym mogą mieć do czynienia osoby, które nie dbają o swoje nogi. W związku z tym warto stosować się do wyżej wymienionych zaleceń, aby uniknąć takich problemów.
Artykuł przygotowany we współpracy z blogiem TWOJE NOGI (http://www.twojenogi.pl/)

Scroll To Top